Blog

Meest recente 1 inzendingen

  • 4 manieren van bewegen

Categorieën

21.07.2017

4 manieren van bewegen

4 manieren van bewegen
 
1.Huis-tuin-en-keuken-beweging:
Dit is de meest simpele manier om te bewegen. Hieronder valt traplopen, fietsen, boodschappen doen op de fiets, stofzuigen, tuinieren en andere klusjes in en rondom het huis. Met deze vorm van bewegen kun je direct mee beginnen.

2.Cardiotraining:
Cardiotraining is bewegen waarbij je hart wat harder aan de slag moet. Deze training is vooral goed als je je conditie wilt verbeteren. Denk hierbij aan fietsen of wielrennen, joggen, hardlopen, zwemmen en roeien. Je merkt dat je conditie verbetert doordat je minder snel buiten adem raakt en doordat je meer energie krijgt.

3.Krachttraining:
Bij deze vorm van bewegen moet je denken aan oefeningen met gewichten of apparaten in de sportschool. Maar je kunt ook oefeningen doen met je eigen lichaamsgewicht, zoals opdrukken bijvoorbeeld. Krachttraining is supergezond omdat je spiermassa toeneemt. Hierdoor wordt je niet alleen sterker, maar je gaat ook meer calorieën verbranden, zelfs als je slaapt. Spieren verbruiken namelijk energie en vetweefsel niet. En wat nog een bijkomend voordeel is van krachttraining: je krijgt er een beter figuur van. Het betekent wel dat je regelmatig (zo’n driemaal per week) moet trainen. Twintig minuten per keer is al voldoende.

4.Lenigheidsoefeningen en stretchen:
Het beste voorbeeld hierbij is yoga, maar ook pilates hoort hier bij. Je spieren worden soepeler, je ontspant beter, vermindert stress en verbetert de doorbloeding van spieren. Deze vorm van bewegen is overigens een zeer goede aanvulling na krachttraining.

miranda - 19:02:27 | Een opmerking toevoegen

 

Hier kunt u content plaatsen.

Deze tekst past u aan door erop te klikken.